Loading...
Susanne Barnekow

TRÄNING & KOST

09 februari 2017 av Susanne Barnekow
MY WEDDING, WORK OUT & HEALTH

Jag tänkte att jag skulle gå igenom mitt tränings- och kostupplägg som jag körde inför bröllopet. Jag lever ju generellt ganska häslosamt men ville ändå göra en extra ansträngning så jag satte igång ungeför två månader innan bröllopet. Som ni vet så började jag med barre (på Sthlmbarre) som jag körde 2-3 gånger/veckan och sen körde jag vidare med min bionic en gång i veckan. Sen sprang jag en kort runda emellanåt för att verkligen få upp pulsen – men det var bara ca 30 min. Det här är den bästa träningskombinationen jag någonsin haft – har aldrig känt mig så stark, tonad och balanserad i kroppen. Jag ska skriva ett separat inlägg om barren senare – det är så kul, jobbigt och bra för kroppen och Jeanette som driver studion är så jäkla duktig. Det här i kombination men att jag körde en ganska strikt kost, ja det var ju jul och nyår emellan som försvårade det hela avsevärt haha, gjorde att jag nådde mina resultat! Jag åt hela tiden så jag kände mig mätt och kosten bestod till stor del av ägg, bönor och grönt. Men unnade mig ändå popcorn och annat gott ibland. Jag använde mig av appen Lifesum för att hålla koll på kalorierna, det är så lätt att man spårar ur annars och man får faktiskt väldigt bra grepp om vad det man stoppar i sig faktiskt innehåller. Nedan ser ni ett exempel på vad jag under en dag – kanske inte helt enligt alla regler men det funkade väldigt bra för mig! Ett ljummet glas citronvatten dricker jag alltid och även frukosten och mellanmålet är en klassiker.
* När jag vaknat – ett ljummet glas citronvatten och en kopp kaffe.
* En sen frukost/lunch bestående av 2 kokade ägg, hallon och blåbär toppade med havregryn, en nypa gojibär och en matsked havregrädde eller turkisk yoghurt.
* Mellanmål – två morötter med lite hummus eller en kopp varm osötad mandelmjölk med en matsked kakao(och kanske lite kaffe)
* Middag – en förpackning stora vita bönor, färsk persilja, en vegetariskt stek eller quornbitar. Om jag var extra hungrig blandade jag ut med kalorifria nudlar.
* ibland unnade jag mig en liten portion varmluftspoppade popcorn(utan något fett).

IMG_7780

Kommentera » 3
Sharing :

3 reaktioner till “TRÄNING & KOST”

  1. Åh, jättebra inlägg! Jag undrar hur många kalorier du snittade på en sådan här dag? Kan tänka mig runt 1200ish?

    1. Hej Sanna, Vad kul att du gillar!:) Bra gissat, jag snittade mellan 1200-1350 kalorier ungefär. Kram S

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *